Opdrachtgever: Total Fina Elf
Event: Total Fina Elf Pathé Première Night!

Over de opdrachtgever
Met ruim 300 tankstations in Nederland behoort Total Fina tot een van de grootste tankstations van de Nederland. Service staat hoog in het vaandel en middels verschillende spaarprogramma’s de klanten van Total/Fina tanken sparen voor cadeaus, uitjes of gratis brandstof.

De uitdaging
United Promotions benaderde &ME met de vraag een concept te ontwikkelen wat de actie: “2 x tanken voor een dvd gratis” onder de aandacht van de doelgroep zou brengen om zo een hogere afzet te genereren. Verhoogde aandacht bij alle betrokkenen wat een vereiste om deze actie tot een groot succes te maken.

De doelgroep:
Total Pompstationhouders

Het concept
&ME nodigde alle pompstationhouders uit een première van een film bij te wonen die nog niet eerder vertoond was in Nederland. Alle genodigden werden luxe ontvangen in het Pathé theather in Amsterdam Zuid Oost. Gedurende het programma kregen ze een VIP treatment, inclusief luxe lunch, vervoer per Limousine en een uitleg over de actie.

Communicatiestrategie
&ME was tevens verantwoordelijk voor het uitnodigingstraject, waarbij alle pompstationhouders per brief met teasercampagne persoonlijk werden uitgenodigd.

 

Leuk detail: Het vervoer per limo viel zeer in de smaak!
Locatie: Pathe Amsterdam
Datum: 2004

Het resultaat
De actie zorgde voor maar liefst 15% meer afzet dan normaal. De pompstationhouders namen na de première een pro-actievere houding aan, omwille van de actie. Bijvoorbeeld door de plaatsing van displays en het actief vermelden van de actie bij het afrekenen.