Opdrachtgever: Cadillac Europe
Event: Europese pers- en dealer introducties

Over de opdrachtgever
Cadillac Europe is een Amerikaans automerk, wat wereldwijd luxeauto’s produceert. Sinds 1909 behoort het merk tot het General Motors-concern. Lef en innovatie staan hierbij hoog in het vaandel. 

De uitdaging
ATP vroeg &ME als projectleider bij twee events, waarbij het merk Cadillac een herintroductie beleefde in de Europese markt.

De doelgroep:
Pers en Europese dealers van luxe automerken

 Het concept
&ME heeft een projectleidersfunctie betrokken. Tijdens de Europese pers- en dealer introducties in Praag en Florence, werden de Cadillac SRX en XLR gepresenteerd. Zes weken lang werden er dagelijks journalisaten ingevlogen in een back to back programma. Van vluchten, de VIP ontvangst in de airports tot de routes in detail vastleggen, diners en waterflesjes in de auto, overal moest aan worden gedacht. Met een team van 6 managers en soms wel 80 staff (van autopoetsers tot technicians) werd met man en macht hard gewerkt een goede indruk van de auto’s mee te geven.

Leuk detail: Na iedere cofffeestop werd de auto keurig omgedraaid zodat een journalist makkelijk en veilig kon vertrekken.
Locatie: Praag en Florence.
Datum: 2003 en 2004

Het resultaat
Europese pers- en dealer introducties die &ME produceerde waren de succesvolle start voor de herintroductie van Cadillac in Europa.